Om du av någon anledning är missnöjd med din hårförlängning ska du kontakta mig. Jag försöker tillsammans med dig komma överens om vad den bästa lösningen är för att lösa problemet just för dig. Jag ger dig även tips och råd om hur du ska sköta din förlängning på bästa sätt och för att ditt nya hår ska hålla länge.

 

Tänk på att vantrivsel med hårförlängningen inte är ett skäl för reklamation. Om du är osäker på att du kommer att trivas med en hårförlängning är det bättre att du avstår. En hårförlängning kräver mer skötsel än ditt egna hår och det är också torrare än ditt egna hår eftersom det är dött. Det är därför jätteviktigt att du sköter håret med de produkter jag rekommenderar och på det sätt jag instruerar.

 

Vill du inte ha din hårförlängning plockar jag ur håret utan någon kostnad om du hör av dig till mig inom 2 veckor från det att vi satte i din förlängning. Jag ersätter inte med pengar. Skulle det vara något fel på håret sätter jag i nytt hår.

 

Vid oenighet angående kvalitén på håret, isättningen etc. kan vi kalla in utomstående expert för en andra bedömning. Hittar jag inget fel på håret eller arbetet får du dock vända dig till ARN (allmänna reklamationsnämnden) eller till KO (konsumentombudsmannen) om du fortfarande är missnöjd.